9 Haziran 2016 Perşembe

Yanlış verilen facebook reklamı nasıl iptal edilir?
Herkese Hayırlı Ramazanlar
    Bu mübarek günlerde Rabbim  dileyen herkesin duasını kabul eder inşallah.

    Bu gün sizlere dün yaşadığım bir durumdan bahsetmek istiyorum. Baktım ki pek tatmin edici cevaplar yok, ben telaşa düştüm başkaları da düşmesin diye buraya araştırdıklarımı ve  bütün bildiklerimi toplamak istedim.
    Facebook da kullandığım iki sayfam var. Bunlardan birine arada düşük bütçeli ve kısa süreli reklam veririm. Dün sayfamda gezinirken sol tarafta yerel bilinirlik reklamları ile sayfanın tanınmasını sağla diye bir sekme vardı. Tıklayıp incelemek istedim ki daha önce de böyle incelemelerim olmuştu. İncelerken hangi şehirde semtte gösterileceği, yaş aralığı vs gibi özellikler belirliyorsunuz. Ben daha bunlara bakamadan mouse bir anda tanıtımını yap sekmesine tıkladı. Hoopp reklam gitti ! Yani Facebook'a ben böyle bir reklam verdim hadi sen de onayla demiş oldum :) Yanlışlıkla :) Eyvah dedim şimdi ayvayı yedin. Ben bir panik bir stres görmeniz lazım beni :) Şuanda gülüyorum ama o an sadece yaşanır !


yanlış verilen facebook reklamı

    İptal butonu gibi bir sekme yok. Ne yapacağım derken aklıma ödeme kısmı geldi. Reklam sayfanızın açık olması yani reklam verebilmeniz için facebook reklam yöneticisine tanımlı bir ödeme bilginizin olması gerekmektedir. Ben önceleri kredi kartı bilgilerimi girmiştim. Sonrasında "neden sanal kartımı girmiyorum" diye düşünüp kredi kartı bilgilerimi silmiş ve sanal kart bilgilerimi yüklemiştim Allah'tan. 

   Hemen ödeme bilgilerimi düzenle sekmesinden kaldır kısmını tıkladım. "Tabi hemen kaldıramam 30 dk içinde olabilir"diye bir ingilizce yazıyla karşılaşıyorsunuz. Ben bu aşamaları yaparken facebook hemen reklamımı onayladı. Hiç kaçırır mı bu fırsatı :)

   Ne yapsam Facebook'tan birilerine yani destek ekibine "yanlış reklam verdim yardım edin" diye nette araştırmaya başladım. Her yerde hayatımızda olan Facebook'un Türkiye'de her hangi bir müşteri hizmetleri, çağrı merkezi bulunmaması o kadar can sıkıcı bir durummuş ki bunu yaşayarak anladım. Sonunda teknoloji destek hattı numarası olan 11870'i buldum.
  Teknoloji destek hattı numarasını aradım. Karşımdaki kişi;
- "Reklam onaylandı ise iptali yoktur"dedi.
- "Nasıl yani? Yanlışlıkla verdim dedim.
- "Yanlışlıkla reklam verilmez hanım efendi" dedi. Bir den gözümde Türkan Şoray'ın film repliği canlandı "Ay bana hanfendi"dedi  :)
-"Yanlış verdim beyfendi. Elbette yanlışlıkla verebilirim. Yalan mı söylüyorum?" dedim. Tepem attı.
-"Size bir email adresi vereceğim. Oraya Türkçe ya da İngilizce olarak detaylı yazarsanız size geri dönüş yaparlar" dedi.  İyi bari diye içimden geçirdim. Verdiği email adresi:  info@facebook.com  Kullanıcı adımı, mail adresimi ve kullandığım sayfamın adını vs. detaylıca yazdım ve hemen mail geldi. Hıza bak valla helal olsun derken gelen mail;

"Hi,You've reached us at a channel that we don't support. Please visit the Help Center to find answers to many frequently asked questions and up-to-date forms you can use to get in touch with us:
https://www.facebook.com/helpWe apologize for the inconvenience.
Thanks,
The Facebook Team"
.   Kısacası "Destek vermediğimiz bir yerden bize ulaşıyorsunuz. Sıklıkla sorulan sorulardan cevaplar bulmak için lütfen Yardım Merkezimizi ziyaret ediniz" diyordu. E hani bu email adresinden ulaşabiliyordum. Ne oldu ? Zaten Yardım Merkezi dediği yeri internette araştırırken bulmuştum. İnsanlar sorunlarını yazmış ve cevaplayan bir Allah'ın kulu yok. Aynı sorundan müzdarip olanlar alt alta yazmış ve sonuç koca bir sıfır. Bu arada sanal kartımın içinde 10 TL bakiye vardı. 6 TL'si facebook tarafından çekildi. Yine ne olur ne olmaz diye bankamı arayıp kredi kartımı internetten alışverişe kapadım ve Reklam hesabımı dondurdum.

   Bu gün tekrardan 11870 numaralı destek hattını aradım. Yine aynı şeyleri söyleyip durdular. Verdikleri tek bir mail var o da bir işe yaramıyor. Doğrudan birileriyle görüşmeniz mümkün değil.   Sosyal medya yönetmeni olan bir arkadaşıma danıştım. Reklam hesabımı tekrardan açmam gerektiğini ve oradan onaylanan reklamı silebileceğimi ya da değişiklik yapabileceğimi söyledi. Aslında nette araştırırken bir yerlerde okumuştum ama emin olamıyor insan. Tekrardan hesabımı açabilmem için ödeme bilgisi eklemem gerekmekteydi. 

facebook reklam


    Sanal kartımın bilgilerini ekledim ve onaylanan reklam sekmesinin hemen yanında açma/kapama yapabileceğiniz, mavi renkli bir tuş var. İsterseniz reklamlarınızı oradan durdurabilirsiniz. Ben durdurmak yerine silmek istediğim için yanlış reklam kampanyasının yanındaki kutucuğu tıkladım. 
reklam yöneticisi
     Hemen üst tarafta yer alan diğer  sekmeden sil seçeneğini seçtim.

facebook reklam silme


      Böylece reklamım silinmiş oldu. Şöyle bir durum da varmış. Diyelim ki reklamınızı belirli bir süre için yüksek bütçede verdiniz. Bu süre zarfında facebook bütçeyi bitiremezse yani yeterli etkileşim sağlamazsa sizden bu parayı almıyor. Etkileşim yaptığı kadar ücretini alıyor. Bu da birşeydir.

    Baya uzun bir yazı oldu ama "nedir ne değildir" diye açıklama gereği hissettim. Belki bir gün birilerinin işine yarar. 



   Sevgiyle kalın

    Hoşçakalın

      

















27 yorum:

  1. Bu faydalı bilgi için teşekkür ederim 😃 banada beklerim 😄

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. Elbette geliyorum hemen..

      Sevgiler

      Sil
  2. Çok yararlı bir bilgi olmuş.İleride mutlaka ihtiyacım olacaktır.Bende beklerim *-*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Reklam vermek istediğinizde mutlaka ihtiyacınız olacaktır.

      Sevgiler

      Sil
  3. Çok yararlı bir yazı olmuş, tebrikler.

    YanıtlaSil
  4. Bu can sıkıcı durum Facebook içinde,Adsense içinde,insatgram içinde böyle.Sorun durumunda muhatap bulmak çok zor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle size katılıyorum. Her türlü uygulamaya gelince varlar, ama en ufak sorunda konuşacak muhatap yok.

      Sil
  5. Hayirli ramazanlar. Bilgi için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Size de hayırlı Ramazanlar..Rica ederim. Asıl ben teşekkür ederim değerli yorumlarınız için

      Sil
  6. Hayırlı Ramazanlar, faydalı bu bilgi için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  7. çok faydalı oldu canım teşekkürler ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Faydam olduysa ne mutlu bana. Rica ederim :)

      Sil
  8. Bende şüpheye düştüm şimdi bazı yayınarım için reklam veriyorum ama vakti bitince reklam durduruldu yazıyor odeme almaya devam etmiyordur heralde bi inceleyim kredi kartımı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok canım vakti bitince ödeme almıyorlar. Hatta söylediğin rakamı harcayamadıysa ne kadar harcadıysa o kadarını alıyorlar.
      Tabi yine de kredi kartını bir incelersen fena olmaz

      Sil
  9. hıımm bir gün lazım olur diye okudum hepsini teşekkürler 😍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biraz uzun bir paylaşım ama hepsini detaylıca yazmak istedim. İnşallah işinizi görür.

      Sevgiler

      Sil
  10. Çpk güzel detayli bir anlatim olmus.

    YanıtlaSil
  11. Hem Facebook reklamları konusunda hem de sanal kart konusunda bilgi sahibi oldum. Tecrübenizi iyi ki paylaştınız. 11870 destek hattının numarasını da unutmamalı. Çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yardımcı olabildiysem ne mutlu bana..Kesinlikle gerekli bir numara.

      Teşekkür ederim yorumunuz için.

      Sevgiler

      Sil
  12. Merhaba blogunuzu yeni keşfettim, bana da beklerim :)

    YanıtlaSil
  13. Çok faydalı bir paylaşım olmuş, elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  14. Merhabalar
    Duygusal anlamda ağırlıklı kişisel blog sayfam var bir göz atarsanız çok mutlu olurum, sizi takip ediyorum :)

    YanıtlaSil